Rozhovor s Tomášem Schmiedbergerem, naším člověkem pro značku Porsche

16.12.2019   

Ahoj Tomáši, díky za tvůj čas a možnost si promluvit osobně. Má první otázka se týká hlavně toho co máš aktuálně za sebou v tvé kariéře a na jakém nejzajímavějším projektu jsi doposud pracoval?

Ahoj, já díky 🙂  Nedá se říci nejzajímavější, protože veškeré dosavadní práce na „porších“ byly zajímavé, ale kdybych to mel vyselektovat tak asi kompletní renovace modelu 911/964 turbo…. To ani snad nebyla práce 🙂 

Proč jsi zamířil právě do Lukamotorsport respektive Luka Autoservis?

Na Luka mě napojil známí z Millers Oil, slovo dalo slovo a vytvořili jsme zajímavý koncept, který teď razíme. Spojením zkušeností z jednotlivých oborů, jsme schopni nabízet ojedinělé služby a o to nám šlo.

Jaké ze současných Porsche se ti nejvíc líbí?

Co se týká funkčnosti a spolehlivosti tak jednoznačně 997 GT3.

Jaká je vůbec poruchovost u této prémiové značky? Lze to nějak obecně říct nebo každý typ má své?

Stáří vozů bere na sebe své závady, ale bohužel i nová auta zejména přímo-vstřiky, které musí plnit emisní limity, mají někdy  zajímavé poruchy.

Kam myslíš, že Porsche v tuto chvíli kráčí? Co je podle tebe do budoucna nevyhnutelné?

Určitě dávají hodně energie do elektrifikace, víme že se plánuje elektrický Cayman a Boxster někdy okolo roku 2022. Sice prototyp Boxster E byl již v roce 2011, ale slehla se po něm zem. Nyní nám vyběhl Taycan, tak uvidíme co nám baterky ukážou. Obecně si myslím, že celý „bateriový boom“ je ještě v plenkách, ale firmy investují nemalé peníze aby tomu bylo jinak. Porsche zanedlouho představí projekt komplexního řešení nabíjecí infrastruktury s názvem MOON, což nabídne mnoho verzí nabíjecích stanic jak pro firmy tak pro soukromé osoby.

Jaký je tvůj názor na investici do značky Porsche?

Limitované edice mají zajisté svou cenu, například nedávno se v dražbě prodalo 997 Sport Classic za nějakých  319.000 eur (7,9 mil Kč), … Co se týká veteránů, tam je to na zváženou, protože můj názor je takový, že auta jsou trhem značně přeceňována než je jejich aktuální technický stav.

Limitovaná edice, v podání Porsche už to je poměrně dost ohraná písnička. Má cenu kupovat limitované kousky nebo využít programu Porsche Exclusive Manufaktur?

Limitované kousky mají daný svůj odlišný design oproti sérii, v PEM si vytvoříte vy sami svůj ojedinělý design, záleží jen jaký máte vkus, aby to pak bylo zajímavé pro další potencionální kupující, pokud si auto nenecháte na celý život…Je to spíše o tom kdo co preferuje. Za mě PEM, protože mam rád volnost ve výběru…

Zpět do dílny, jak dlouho už jsi u Luka Motorsport a kolik Porsche se u vás týdně objeví?

Je to nárazové, občas tu máme 4 kousky týdně, ale spíš se snažíme uspokojit každého zákazníka a reálně odhadovat čas opravy nebo servisu…

Jednáš u Luka Motorsport s klienty přímo ty coby garant značky Porsche?

Ano,  co se týká Porsche budou jednat se mnou, aby byli co nejvíce seznámeni s daným problémem.

Dokázal bys poradit, které starší Porsche si koupit? Popřípadě ho i najít na jiném trhu a klientovi přímo zařídit dovoz, servis a přihlášení?

Balíček těchto služeb dokážeme ušít zákazníkovi přímo na míru, hlavně v dnešní době kdy je trh plný podvodníků, je dobré mít v zádech nějakou oporu kdo ví kam se obrátit.

Napiště váš názor

Značky vozů, které kompletně servisujeme

Corvette

Porsche